Nyheter

Nytt år, ny logo – samma nätverk för långsiktig hållbarhet

Nu byter vi logotype. Efter nästan 20 år med samma utseende är det dags för en uppdatering. Vår medlem YMR Kommunikation har hjälpt oss med den nya profilen, som ska spegla nätverkets framkantiga och visionära arbete för långsiktig hållbarhet genom våra medlemmar.

– Logotypens utseende är viktig för identiteten i en verksamhet och dessSVN logotype medlemmar och intressenter. Trots att nätverkets värderingar och vision inte ändrats sedan verksamheten grundades i slutet av nittiotalet så har våra förutsättningar, samarbeten och mål utvecklats genom åren och det hoppas vi förmedlas genom det nya utseendet, säger Lena Videgren, kommunikatör, Social Venture Network.

Lena Videgren

Lena Videgren

SVN fortsätter att vara ett nätverk som arbetar för långsiktig hållbarhet i affärer och verksamheter. Visionen är att vara den ledande mötesplatsen för idéer och erfarenheter som gör skillnad i resan till ett hållbart samhälle. Karin Strömqvist Bååthe, Generalsekreterare på Social Venture Network menar att näringslivets snabbt växande intresse och engagemang i hållbarhetsfrågor som cirkuläritet och social hållbarhet skapar ökat behov av sektoröverskridande samarbeten.

– Många företag och organisationer som går i bräschen för hållbar

Karin Strömqvist Bååthe

Karin Strömqvist Bååthe

utveckling finns i vårt nätverk, och tillsammans med medlemmar som precis börjat sin hållbarhetsresa, men som kommer in med nya frågeställningar och perspektiv kan vi erbjuda spännande möten, diskussioner och nya samarbeten, säger hon.

Den nya logotypen antogs av SVNs styrelse och på senaste medlemsmötet i december fick alla information om förändringen.

– Vi har fått mycket positiv respons från våra medlemmar och vi vill tacka YMR Kommunikation för det fina arbetet, säger Karin Strömqvist Bååthe. Vi ser fram emot ett spännande verksamhetsår med ny logo och både nya och gamla medlemmar. Välkommen med din ansökan om medlemskap!

Lena Videgren